Import/export partnership

international traffic 2020
Google Analytics

scootergids.be is onderdeel van een internationaal platform dat is opgericht om schone mobiliteit te promoten.

Het e-scooter.co concept is in 2018 gelanceerd, is vanuit elk land ter wereld bezocht en wordt wekelijks vanuit gemiddeld 174 landen bezocht.

2018: elektrische scooter markt in problemen

In 2018 waren in Nederland veel e-scooter startups failliet en was de toegang tot elektrische scooters beperkt, terwijl Nederland samen met Noorwegen een pionier was op het gebied van elektrische voertuigen in Europa.

Zelfs vandaag in 2021 weigeren importeurs van enkele grote merken, zoals Kymco met +20.000 gretig wachtende kopers (afgeleid van het aantal verzoeken op deze gids), elektrische scooters te verkopen en blijven ze hun lucratieve benzinescooters verkopen. Dit was een indicatie dat een overgang naar elektrisch in veel andere landen, voor miljarden kopers wereldwijd, in de komende decennia of zelfs langer, veel moeilijker kan zijn.

💸 Geldmaker voor scooterverkopers: onderhoudsservice

De grootste geldmaker voor lokale scooterverkopers (dealers) is onderhoudsservice. Met elektrische scooters zou letterlijk tot 90% van de onderhoudskosten wegvallen. Dit zorgt voor een groot probleem voor het oude bedrijfsmodel van dealers en het verhindert in veel landen een overstap naar elektrische scooters.

Online gids: een helper voor de markt

e-scooter.co was bedoeld om elektrische scooters te promoten om kopers te laten zien dat er al alternatieven voor benzinescooters beschikbaar zijn, met als doel de overgang naar schone mobiliteit voor een gezonde luchtkwaliteit in steden te bevorderen.

EV-startups zijn steeds vaker kleinere bedrijven met kleinere budgetten die geen geld hebben voor internationale verkoop en logistiek. De online gids maakt het voor kopers in elk land gemakkelijk om een overzicht te krijgen van de nieuwste elektrische voertuigen van over de hele wereld.

In juli 2021 is een importaanvraagformulier toegevoegd op scooterpagina's en al meer dan 150.000 kopers hebben een aankoopverzoek ingediend.

💱 Import/export business model

Het importeren van voertuigen kan een lonende zakelijke activiteit zijn. Klanten kunnen vooraf een vergoeding voor de importservice betalen, zodat het bedrijfsmodel geen kapitaalinvesteringen vereist en de verantwoordelijkheid voor voertuiggarantie en onderhoudsservice kan worden overgedragen aan de klant in ruil voor een fabrieksprijs (laagste prijs in de markt), zodat het bedrijfsmodel puur transactie-gebaseerd kan zijn en dus een laag risico heeft.

De klanten zullen erg blij zijn met een lage aankoopprijs en toegang tot de nieuwste voertuigen vandaag. Vermogende kopers zijn misschien geïnteresseerd om een hogere vergoeding te betalen voor toegang tot exclusieve voertuigen uit andere landen, terwijl ze nog steeds geld kunnen besparen door tegen fabrieksprijs te kunnen kopen.

In combinatie met een scooter- en bromfiets importservice is het mogelijk om aanvullende diensten aan te bieden, zoals garantieservice, verzekering, financiering en onderhoudsservice. Deze diensten kunnen tegen een meerprijs aan de klant worden geleverd.

In een partnership met scootergids.be blijft uw bedrijf onafhankelijk en heeft u direct contact met de klanten. Alle fondsen worden door uw bedrijf ontvangen en dat betekent ook dat uw bedrijf volledig verantwoordelijk is voor de servicekwaliteit voor klanten.

Wilt u kopers in België helpen met het importeren van een scooter of brommer? Vul het onderstaande formulier in of stuur een e-mail naar info@e-scooter.co.

Aanvraagformulier